2012. augusztus 11., szombat

Ceruza

Ceruza :)
Túl újabb öt fárasztó munkanapon végre megjött a hétvége. Eléggé eseménydús hét volt ez a munkahelyen és pénteken ért be a hosszas munka gyümölcse, amiért a kollégákkal küzdöttünk. Sikeresen lebonyolítottuk az indián napot a gyerekeknek. Az én részem főként a számítógépes grafikai munkák voltak, hogy csinos kiadványokat tudjunk a versenyzők kezébe adni. Az ilyen munkáknak hála úgy érzem fejlődök valamelyest a számítógépes grafika terén. Mint szinte mindig most is az Inkscape nevű programmal dolgoztam. Egyre jobban kedvelem ezt a programot. Igaz, sajnos ez nem egy kiadványszerkesztő program, de az talán nem is baj, lévén nem értek a kiadványszerkesztéshez túlzottan. És ha már indiánok, akkor rajzoltam is egyet nagy gyorsan, mert kedvet kaptam az előző bekezdés (még mindig) szép könyve alapján, igaz nem indiánt, de még csak nem is tollat, hanem egy sima ceruzát. Amit meg is lehet tekinteni itten. Meglehet a rajzok eredetijét is közzé kellene tegyem, illetve lehet illenék ejteni pár szót a rajzok elkészítésének menetéről, de sajnos, mint ahogy a programok előállításáról, úgy ezekről sem igen tudnék olyan leírást adni, ami érthető, egyszerű és esetleg oktató jellegű is. Ráadásul én is még csak most ismerkedem ezzel a területtel. Igyekszem nem elkiabálni, de ha olyan kedvem lesz, akkor majd minden bejegyzéshez rajzolok valami egyszerűt. Reméljük ez esetleg segít abban, hogy jobban megismerjem a program lehetőségeit és fejlesszem magam ezen a téren.

Egy ideje arra lettem figyelmes, hogy a számítógép eléggé lassan, nyögvenyelősen tölti be az asztali környezetet, ami esetemben a Gnome-Shell.  Még nem tudom mi az oka, mivel eddig meglehetősen gyorsan sikerült betöltődnie. Lehet valamit telepítettem, ami csípi szemét? Nos, idővel kiderül, igyekszem lokalizálni a problémát.
Nos és ha már Gnome-Shell, nem olyan régen cikkezett az Androbit.org informatikai portál arról, hogy lesznek változások a Desktop Manager (továbbiakban DM) életében és a készítők egy, a DM-re épülő operációs rendszer kifejlesztésén törik a fejüket. Remélem hamar megvalósításra kerül a dolog, szívesen kipróbálnám és még az is lehet, hogy, ha kellőképpen működőképesnek találom, váltanék is rá.

A bejegyzés zenéje: (The Prodigy - Breathe)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése