2013. június 16., vasárnap

Twitter probléma

Twitter logo
Néhány napja azt tapasztaltam, hogy az általam használt "asztali" Twitter kliens, a Hotot, nem hajlandó működni. Ez abban merült ki, hogy a program ugyan elindult, de sajnos nem volt képes bejelentkezni a szolgáltatásba. Először arra gondoltam, hogy az én készülékemben lehet a hiba, így fogtam és újratelepítettem a programot, sőt még egy fejlesztői verziót is kipróbáltam. Sajnos egyik megoldás sem oldotta meg a problémát. Ezután azt gondoltam teszek fel másikat helyette, de sajnos a Turpial nevű klienssel is így jártam. És itt már erősen gyanús volt, hogy a hiba mégsem nálam lesz.

Ma, kis kutakodás után, találtam ezt a bejegyzést, melynek hála megvilágosodtam. Most már tudom, hogy a Twitter 2013. június 12-ével leállította az 1.0-ás API-ját, amin keresztül ezek a programok kommunikáltak a Twitterrel. És mivel a szolgáltatás már csak az 1.1-es API-n keresztül érhető el, így csak olyan program használható, ami támogatja ezt. Így pillanatnyilag a Birdie nevű kliensre esett a választásom.

A Birdie-t Ubuntura a legegyszerűbben úgy telepíthetjük, ha felvesszük az alábbi PPA-t, tehát kiadjuk a következő parancsokat egy terminálban:

sudo add-apt-repository ppa:birdie-team/stable
sudo apt-get update && sudo apt-get install birdie


A programról az OMG! Ubuntu! cikkéből is tájékozódhatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése