2012. augusztus 26., vasárnap

Semmi különös

Nyugodt, unalmas héten vagyok túl. A hétvégén kis gyümölcs szedéssel (vilmos körte), illetve annak részleges feldolgozásával (szilva).
A korábban említett telefon is megérkezett rendesen, időben, maradéktalanul meghozta az mpl. Be is üzemeltem. A Samsung után visszatérni a Nokiára kész felüdülés volt, végre rendesen lehet szöveget írni a szövegmezőkbe és még játék is van a telefonon :).
Pénteken még azon gondolkoztam, hogy végre hajtok egy disztrócserét a gépen és kipróbálom mit tud a Fedora, de egyelőre csak letöltöttem egy 64 bites verziót belőle. Mint szinte minden, manapság felhasználóbarátnak mondott, linux disztribúció ez is egy úgy nevezett Live CD, ami annyit tesz konyhanyelven, hogy az egész rendszer úgy ahogy van egy 100%-ig használható CD-ről futtatható rendszer. Tehát a CD-ről indítva a gépet elindul a Fedora Linux és természetesen nem nyúl a merevlemezen levő dolgainkhoz, ugyanakkor kiválóan lehet szinte bármit csinálni vele így is. Annyi hátránya van, mivel CD-ről fut így a sebessége meg sem közelíti a telepített verzióét, de ez csak apró kellemetlenség.

Facebook és Google + ikonok
Ilyen Live CD-vel egyébként sokszor oldottam már meg számítógépes problémát. Többnyire arra is kiválóan használható, ha ki kell derítenünk, hogy milyen eszközök vannak a számítógépben, mert teszem azt a telepített windows alatt ezzel pl szoktak gondok lenni. Oké, lehet jönni, hogy de van SIW, meg Everest és majd ezek megmondják, de én azt tapasztaltam, hogy ezen programok ingyenes verziói nem igazán tudják csak akkor felismerni az adott hardvert ha azt a Windows is megismerte. És persze mikor van szükség ezekre a programokra? Természetesen akkor, ha Windows nem képes megismerni az adott hardvert. Na szóval lehet én vagyok ügyetlen, tudatlan, de nekem a Linux Live CD tökéletes erre a célra, sőt adatmentésre is első osztályú. És mivel nem titok el is árulom, hogy erre a célra egy régebbi Zenwalk Live CD-t használok, mégpedig a 6.4-es kiadásét. Azért ezt, mert régebbi gépekkel is kiválóan működik.
Ehhez a bejegyzéshez egy pár egyedi facebook és google plus ikont rajzoltam, amit majdan fel is fogok használni egy weblapon. Lényegében ezért is van egy színes és egy szürke verzió belőle, hogy egér mozgás eseményre majdan cserélődjön az ikon. Persze, mint nálam minden, ez sem biztos, hogy végleges még, lehet hogy módosítani, csiszolgatni fogok rajta a végleges felhasználás előtt.
Egyébként rájöttem, nem jól csinálom én ezt a blogolást, a Tris Hussey könyv szerint is egy héten legalább 3 bejegyzést kellene produkálnom, de mostanra eljutottam oda, hogy heti egy írás van. Sajnos nem vagyok eléggé grafomán.

A bejegyzés zenéje legyen: (Snoop Dogg - 'Sweat' Snoop Dogg vs David Guetta (Remix))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése