2012. augusztus 18., szombat

Youtube

No, kérem ismét klaviatúrát ragadok és vetek ide pár sort. Első körben talán feleljünk meg a címnek. Szóval Youtube. Talán már korábban is írtam, de újabban elég sok teljes, szinkronizált filmet lehet megtalálni rajta, ezért aztán lassan átszokok ide, mert a tévében amúgy sincsen soha semmi. Pedig az RTL Klub vezetője milyen szépen nyilatkozott a minap, hogy mennyit költenek új filmekre stb. Csak sajnos piszkosul nem lát az ember mást, csak idétlen sorozatokat, meg ismétlés hegyeket... Szóval erről ennyit.

Nem vagyok amúgy egy filmesztéta, vagy kritikus, a filmekről többnyire ennyit szoktam tudni, hogy tetszik, vagy sem. Most mégis írok pár sort a kb. két napja a youtube-on látott Tekken című filmről. A film alapját egy régebbi számítógépes játék adja ugyan ezen a néven.  Sosem játszottam vele, de ismerős a neve. Talán ezért is kattintottam a filmre mikor megláttam, hogy fent van. Gondoltam ez is hasonló lesz mint a Mortal Kombat, vagy a Street Fighter alapján készült mozi. Nem is tévedtem. Gyenge történet, borítékolható végkifejlet, amit igyekeztek valamelyest a látvánnyal kompenzálni. Sajnos ez nem nagyon jött össze nekik, vagy csak én nem voltam olyan hangulatban, minden esetre eléggé csalódás volt ez a mozi.


Aztán a héten elérhetővé vált a következő generációs Windows operációs rendszer. Eléggé megosztja a felhasználókat lévén egy teljesen új kezelőfelületet kapott, amit kezdetben Metro UI-nak, mostanában meg a fene tudja minek hívnak, mivel átkeresztelése folyamatban van. Szóval ez a megosztó új kezelőfelület teljes mértékben eltér az eddig megszokott alul egy tálca meg start menü és egyéb dolgoktól. Feltételezem hogy alapesetben nem az asztali gépeket használók voltak ennek a kezelőfelületnek a célközönségei, lévén ilyen kis, úgynevezett csempéket lehet látni benne mindenhol és természetesen a hagyományos start menü is megszűnt, hanem inkább a tabletek és egyéb érintőképernyős kütyük. Bővebb információval azonban nem tudok szolgálni róla, mivel nem fogom letölteni és kipróbálni. Letettem a voksomat végleg a linux alapú operációs rendszerek mellett és idehaza már csupán ezt használok. A munkahely persze más, ott azt kell használni amit használni kell. És ott jelen pillanatban Window 7 van.

Ez a Windows 8-as téma egyébként leginkább azért merült fel bennem, mert még mindig nagyon sok informatikai fórumon látom a szájtépést, fújolást ezek ellen az új, a hagyományostól teljesen elrugaszkodott kezelőfelületek ellen. Ebből jól látszik, az emberek a szokásaik rabjai. Nyilván én is van, amit nehezen szokok meg, de pl. a Linuxomon levő asztali környezet nem ilyen. Korábban már tettem is itt közzé két képet róla. Roppant kényelmesnek tartom, például, hogy az azonnali üzenő kliens oly mértékben integrálódik az asztali környezetbe, hogy nem kell külön ablakokba írogatnom ha kommunikálok valakivel, és így nem kell megszakítanom az éppen végzett egyéb műveletet azzal, hogy előtérbe hozom az üzenő ablakát, hanem csak feljön egy kis buborék a képernyő alsó részén, ami még áttetsző is, ahova lehet írni a választ :).

Nagyító
Nagyító
Aztán, hogy ez a bejegyzés se maradjon rajz nélkül, most egy nagyítót készítettem. Ezt az a tény ihlette, hogy elkezdtem végre összerakni a weblapomat is és arra gondoltam, hogy a kereső mező mellett jól mutatna egy nagyító. És ha már próbálgatom szárnyaimat a grafika világában, akkor miért ne csináljak sajátot? Szóval ilyen lett, mint ahogy itt oldalt látható.

A minap arra gondoltam, hogy össze kellene gyűjteni az internetes ténykedéseim listáját, de tartok tőle egy két oldalt leszámítva nem tudnám összeállítani, hogy melyik fórumon mikor, kinek és mit segítettem megoldani. Ja igen ha még nem írtam volna, mondhatni "hobbim" az ilyen informatikai fórumokon az észosztás :D. Többek között itt, a blogban linkelt oldalak némelyikén is időnként aktív "életet" élek, ugyanis van, amikor érdekes problémát vet fel valaki, amihez úgy érzem, hogy hozzá tudok szólni, tudok segíteni neki a problémája megoldásában. Példaként talán álljon itt a leginkább mérhető két profilom. Az egyik a prog.hu-ról, ahol ahol VPeti-ként szerepelek és a másik, az oldal társoldala, ahol roppant trükkösen a VadaszP nicket választottam magamnak :). Persze egyéb nickem is akad, de azt most nem teszem közzé.

A hét történése még, hogy rendeltem egy új telefont magamnak. Ugye a korábbi telefonom sajnálatos módon megadta magát mikor az öcséméknél voltam a nyáron és egy régebbi telefont voltam kénytelen használni. Ezt korábban azért cseréltem le, mert önállóskodott és hívogatott embereket a híváslistáról, az én beleegyezésem nélkül (gyanítom a pára miatt tette ezt anno). Az új készülék még mindig nem okos telefon, hanem egy Nokia c2-01-es lesz. Minek utána a telefon használati szokásaim leginkább az sms írásra (tudom ez egy rablás a szolgáltató részéről) és a telefonálásra korlátozódnak leginkább. Netezeni telefonon, csak ritkán szoktam, valahogy nem ugyan az az élmény azon a pici kijelzőn...

A bejegyzés zenéje: (Battlelore - Third Immortal)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése