2012. augusztus 7., kedd

Tűrhető kezdés után....

... némi visszaesés. Azt hiszem ez jellemzi a blogolási hozzáállásomat. Mentségemre legyen mondva, hogy fáradt vagyok, nem bírom ezt a meleg időt.
Na de most, hogy ismét klaviatúrát ragadtam illenék írnom is valamiről ugyebár. Szóval most kicsit fényezni fogom magam. Úgy érzem egyre ügyesebben használom például az Inkscape nevű vektoros rajzprogramot. Munkahelyen elég sok kiadványt faragok benne az utóbbi időben és véleményem szerint nem is olyan csúnyák. Ma például rajzoltam egy remek kis nyitott könyvet benne. Valami ilyesmit:


Meglehet van még mit javítani rajta, de azért nem olyan rossz :D.
Aztán az is jól jött, hogy meg sikerült csinálni a pénteki rendezvényre a "csapatsorsoló torpedót". Az valahogy így fog festeni:




No azért mégsem teljesen így, a kutya képét pl egy stilizált farkasfejre cseréltem. Illetve apróbb módosításokat hajtottam még végre a programon.
Ez azért is érdekes kihívás volt, mert ez előtt sosem csináltam olyan programot, ahol egy táblázatba kellett grafikus elemeket megjeleníteni. Elsőre nem is tudtam, hogy merre induljak (na jó, ez persze nem egészen igaz, voltak sejtéseim, hogy majd a DrawGriddel kell kezdeni valamit), de szerencsére megtaláltam a Delphi Central weboldalt, ahol van egy cikk arról, hogy hogyan készítsünk memória játékot. Az ebben levő példa alapján már könnyedén el tudtam készíteni a programot, és megtanultam, hogy hogyan használjam a DrawGrid komponenst.
Ezeken felül pedig még olvasni is van időm. Folytatom az Első törvényt immár a harmadik, befejező kötettel, valamint a korábban jelzett blogos és HTML5-ös könyvet is.

A bejegyzés zenéje: (Linkin Park - Numb)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése